Słodycze reklamowe z nadrukiem w marketingu cukierni

Słodycze reklamowe
Słodycze reklamowe

Współcześnie zauważyć można w Polsce wzrost zainteresowania konsumentów usługami i produktami cukierniczymi. Dzieje się tak dlatego, że podnoszący się standard życia w Polsce umożliwia kupowanie produktów cukierniczych rosnącej liczbie ludzi. Oczywiście jest to dla cukierni sytuacja bardzo pożądana, z drugiej jednak strony jest to także wyzwanie. Skoro bowiem klientów jest dużo, jest o kogo „walczyć”. Cukiernie zatem podejmują działania zmierzające do pozyskiwania nowych klientów dla siebie, ewentualnie zatrzymania tych, którzy już kupują w danej cukierni. Jedna i druga grupa jest dla cukierni równie ważna. Jakie mogą to być działania? Popularne w przypadku cukierni jest dystrybuowanie gadżetów reklamowych, będących wyrobami spożywczymi, jak choćby słodycze.

Przed omówieniem procesu dystrybucji, który jest tutaj podstawą skuteczności tej reklamy, warto też wspomnieć o tym, że słodycze reklamowe cukierni noszą nadruki. Są one niezbędnym elementem, umieszczanym na powierzchni opakowań, dzięki któremu możliwa jest stała reklama – nadruki to przede wszystkim nazwa handlowa i logo sklepu – cukierni. Ale ponadto nadruk sprawia, że gadżet jest po prostu ładniejszy. Wreszcie, można także swobodnie odróżnić słodycze wydane przez daną cukiernię od wielu innych słodyczy tego samego rodzaju (np, czekolady, cukierki, batony).

Ale nadruk to nie wszystko. Podstawą jest, jak wspomniano, dystrybucja. Może ona mieć miejsce na terenie samej cukierni. Omawiane słodycze reklamowe z nadrukami są tam rozdawane na kilka sposobów. Może to polegać na tym, że albo słodycze te są wystawione do swobodnego częstowania się i każdy może się nimi poczęstować. Może też być tak, że tylko ci, którzy kupili konkretny produkt, albo wydali na ten cel odpowiednio wysoką kwotę.

Ponadto istnieje też możliwość dystrybucji poza obrębem cukierni. Jest to oczywiście metoda znacznie droższa i wymagająca większych wysiłków organizacyjnych. Może jednak być bardzo opłacalna, jeśli uda się pozyskać dużą liczbę nowych klientów – nabywców produktów cukierniczych od danej cukierni. Słodycze reklamowe z nadrukiem wręczane przechodniom są bardzo dobrą zachętą do zainteresowania się cukiernią.