
Dziś coraz trudniej jest utrzymać przy sobie grono stałych i lojalnych klientów. Duża konkurencja w każdej branży sprawia, że wielu przedsiębiorców boryka się z problemem zbycia swoich produktów bądź świadczonych usług. Firmy konkurencyjne co jakiś czas podbierają sobie wzajemnie klientów i oferują im lepsze warunki cenowe lub jakościowe. W działaniach tych stosują różnorodne metody i narzędzia marketingowe, które odpowiednio wykorzystane, przynoszą wyjątkowo pozytywne rezultaty. Brak stosowania przedsięwzięć z zakresu zarządzania i reklamy mogą stać się pierwszym krokiem do znacznego obniżenia wysokości obrotów, a w konsekwencji do konieczności zmniejszenia wielkości produkcji.
Skuteczne metody promocji
W doborze odpowiednich technik promocji firmy ważne jest dostosowanie ich do konkretnego profilu firmy, grupy jej potencjalnych klientów a także do obszaru działania firmy. W przypadku, gdy przedsiębiorstwo zbywa swoje produkty wyłącznie na lokalnym rynku, nie warto realizować działań reklamowych emitowanych w dużych stacjach telewizyjnych o zasięgu ogólnokrajowym. Ich koszt znacznie nadweręży firmowy budżet, a efekt z tego rodzaju kampanii będzie nieproporcjonalnie mały w stosunku do wysokich nakładów finansowych. W opisywanym przypadku dużo bardziej skuteczne są akcje promocyjne organizowane wśród lokalnej społeczności, podczas których znajdują zastosowanie ulotki reklamowe oraz różnego rodzaju gadżety, m.in.: breloczki reklamowe, zegary, parasolki, smycze, długopisy i wiele innych.
Pozyskiwać nowych, czy zatrzymać stałych klientów?
Na zadane wyżej pytanie należy udzielić dwojakiej odpowiedzi. Poważny i mądrze postępujący przedsiębiorca będzie dbał zarówno o swoich dotychczasowych klientów, jak i prowadził działania zmierzające do pozyskania nowych. Wymienione wyżej breloczki reklamowe, parasole i smycze z nadrukiem firmowego logo posiadają działanie zachęcające potencjalnych klientów do korzystania z oferty przedsiębiorcy. Mogą one być stosowane zarówno w celu pozyskania nowych klientów, jak i zatrzymania przy sobie dotychczasowych. Tylko takie skorelowane działania mogą skutkować posiadanie bardzo licznej grupy konsumentów wpływających na możliwość osiągania wysokich obrotów firmy.
Przykładowe breloczki reklamowe spełniają wyjątkowo skuteczną rolę wówczas, gdy rozdawane są lojalnym klientom podczas robionych zakupów. W takich sytuacjach każdy konsument czuje się wyjątkowo doceniony i potraktowany wyjątkowo indywidualnie. Nawet niezbyt drogi breloczek lub inny gadżet reklamowy, przynoszą w takim przypadku wyjątkowo pozytywne rezultaty.